B 2006

Pedagogical Roots to Inclusion

VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS a David JOHNSTONE

Základní údaje

Originální název

Pedagogical Roots to Inclusion

Název česky

Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání

Autoři

VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant), Wolf BLOEMERS (276 Německo) a David JOHNSTONE (826 Velká Británie a Severní Irsko)

Vydání

1. vyd. Berlin, 266 s. European Inclusion Studies, 2006

Nakladatel

Frank & Timme GmbH

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00031842

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

3-86596-038-3

Klíčová slova česky

vzdělávání; komunikace; inetrvence; inkluze; vývoj; terapie; pedagogika

Klíčová slova anglicky

education;communication;cooperation;intervention;inclusion;development;therapy;isolation;support;assistance;subject orientation;life situation;orientation;community;self-determination;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2010 18:21, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Anotace

V originále

The publication covers the theories and ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion in education across Europe. The content is built on the ideas of significant European pedagogues and the contexts at the present-day influences that have surrounded the inclusion of socially excluded groups of learners. The publication also reflects the contemporary state of educational inclusion and its position in relation to human life in society.

Česky

Publikace představuje přehled pedagogických teorií a směrů, které ovlivnily inkluzivní koncepty vzdělávání napříč Evropou. Text se opírá o myšlenky a učení významných evropských pedagogů a uvádí je do souvislostí se současnými inklusivními trendy ve vzdělávání sociálně vylučovaných žáků. Publikace také reflektuje současný stav inkluzivního vzdělávání s orientací na pozici člověka ve společnosti.