D 2006

Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence

ČECH, Tomáš, Lenka ČERSTVÁ a Tomáš DVOŘÁČEK

Základní údaje

Originální název

Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence

Název česky

Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence

Název anglicky

Socially disadvantaged child in school - possibilities of helping provide special needs assistance

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant), Lenka ČERSTVÁ (203 Česká republika) a Tomáš DVOŘÁČEK (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Vaculík, J.; Němec, J. (ed.) Problematika sociálních skupin ve výuce společenskovědních předmětů, od s. 32-37, 6 s. 2006

Nakladatel

MSD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00018358

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-86633-74-8

Klíčová slova anglicky

school; social disadvantage; socially disadvantaged child; social school environment; special needs assitance; social educationalist

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 16. 4. 2007 14:23, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek řeší aktuální otázky možné odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.

Anglicky

The text deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in primary schools

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století