ČECH, Tomáš, Lenka ČERSTVÁ and Tomáš DVOŘÁČEK. Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence (Socially disadvantaged child in school - possibilities of helping provide special needs assistance). In Vaculík, J.; Němec, J. (ed.) Problematika sociálních skupin ve výuce společenskovědních předmětů. Brno: MSD, 2006, p. 32-37. ISBN 80-86633-74-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence
Name in Czech Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence
Name (in English) Socially disadvantaged child in school - possibilities of helping provide special needs assistance
Authors ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Lenka ČERSTVÁ (203 Czech Republic) and Tomáš DVOŘÁČEK (203 Czech Republic).
Edition Brno, Vaculík, J.; Němec, J. (ed.) Problematika sociálních skupin ve výuce společenskovědních předmětů, p. 32-37, 6 pp. 2006.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00018358
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-74-8
Keywords in English school; social disadvantage; socially disadvantaged child; social school environment; special needs assitance; social educationalist
Tags school, social disadvantage, social educationalist, social school environment, socially disadvantaged child, special needs assitance
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Changed: 16/4/2007 14:23.
Abstract
Článek řeší aktuální otázky možné odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.
Abstract (in English)
The text deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in primary schools
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 21/5/2024 21:42