J 2006

Dětská muzea jako nová forma edukace

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Dětská muzea jako nová forma edukace

Název česky

Dětská muzea jako nová forma edukace

Název anglicky

Children's Museums as a New Form of Education

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogika, Praha, UK Praha, 2006, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/06:00018448

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova anglicky

Informal education; museum education; museum pedagogy; children's museum; discovery learning; hands-on; participation; interactivity

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2007 14:14, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

Již více jak sto let ve světě rozvíjejí svoji činnost specifická kulturní a edukační zařízení – dětská muzea. Od počátku se setkávala s velkým ohlasem u široké veřejnosti i s podporou a kladnou odezvou u odborníků, zvláště pedagogů a psychologů. Proč tomu tak je? Jak dětská muzea vznikala? Čím jsou přitažlivá pro děti i pro jejich rodiče? V čem tkví jejich specifičnost? Jaké aktivity nabízejí svým návštěvníkům? Jaké jsou jejich aktuální vývojové trendy? Stať reaguje na naznačené otázky a analyzuje genezi, současnou situaci, typické rysy a vybrané vývojové trendy muzeí pro děti a mládež.

Anglicky

For more than one hundred years, specific cultural and educational institutions – children's museums – have been developing their activities in the world. From the very beginning they received a favourable response from general public and support and positive response from experts, particularly teachers and psychologists. What is the reason for the good response? How were the children's museums established? What was their development like? What makes them attractive for children and their parents? What is regarded as their distinction? What activities do they offer to their visitors? What are their current development trends? The study reacts to the above mentioned questions and analyses the basic preconditions of the birth, genesis, present situation, typical features and selected development trends of museums for children and young people.