JŮVA, Vladimír. Dětská muzea jako nová forma edukace. Pedagogika. Praha: UK Praha, 2006, LVI, č. 4, s. 395-404. ISSN 0031-3815.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dětská muzea jako nová forma edukace
Název česky Dětská muzea jako nová forma edukace
Název anglicky Children's Museums as a New Form of Education
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant).
Vydání Pedagogika, Praha, UK Praha, 2006, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/06:00018448
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky Informal education; museum education; museum pedagogy; children's museum; discovery learning; hands-on; participation; interactivity
Štítky children's museum, discovery learning, hands-on, Informal education, interactivity, museum education, museum pedagogy, participation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 23. 2. 2007 14:14.
Anotace
Již více jak sto let ve světě rozvíjejí svoji činnost specifická kulturní a edukační zařízení – dětská muzea. Od počátku se setkávala s velkým ohlasem u široké veřejnosti i s podporou a kladnou odezvou u odborníků, zvláště pedagogů a psychologů. Proč tomu tak je? Jak dětská muzea vznikala? Čím jsou přitažlivá pro děti i pro jejich rodiče? V čem tkví jejich specifičnost? Jaké aktivity nabízejí svým návštěvníkům? Jaké jsou jejich aktuální vývojové trendy? Stať reaguje na naznačené otázky a analyzuje genezi, současnou situaci, typické rysy a vybrané vývojové trendy muzeí pro děti a mládež.
Anotace anglicky
For more than one hundred years, specific cultural and educational institutions – children's museums – have been developing their activities in the world. From the very beginning they received a favourable response from general public and support and positive response from experts, particularly teachers and psychologists. What is the reason for the good response? How were the children's museums established? What was their development like? What makes them attractive for children and their parents? What is regarded as their distinction? What activities do they offer to their visitors? What are their current development trends? The study reacts to the above mentioned questions and analyses the basic preconditions of the birth, genesis, present situation, typical features and selected development trends of museums for children and young people.
VytisknoutZobrazeno: 1. 6. 2024 20:37