D 2006

Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků

PROKOPOVÁ, Alice

Základní údaje

Originální název

Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků

Název česky

Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků

Název anglicky

The influence of the personality of a teacher on the pro-sociability of pupils

Autoři

PROKOPOVÁ, Alice

Vydání

Brno, Škola a zdraví 21, od s. 164-183, 19 s. 2006

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7315-119-7

UT WoS

000264731000019

Klíčová slova anglicky

pupil; pro-sociability1; moral maturity; teacher; personality of a teacher; authoritativity; permissiveness; facilitation of pro-sociability; causal prevention of chicane

Štítky

authoritativity, causal prevention of chicane, facilitation of pro-sociability, moral maturity, permissiveness, personality of a teacher, pro-sociability1, pupil, teacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 11. 2007 22:20, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Studie se zabývá výzkumem některých konkrétních faktorů facilitace prosociálnosti dětí mladšího školního věku. Klíčová otázka, z níž se odvíjí zaměření výzkumu, se týká vztahu mezi osobností učitele a prosociálností žáků.Hlavním výsledkem výzkumu z hlediska nových poznatků, které přináší, je prokázaný vztah mezi autoritářstvím učitele a prosociálností jeho žáků; nízká míra autoritářství učitele ovlivňuje děti v tomto smyslu pozitivně, vysoká míra autoritářství negativně. Autoritářství učitele se ukázalo jako vysoce průkazný prediktor zkoumaných charakteristik žáků.

Anglicky

The paper deals with the investigation of some concrete factors of the facilitation of the pro-sociability of children aged 6 11. The key question of focusing the investigation concerns the relationship between the teachers personality and the pro-sociability of the pupils.The main result of the investigation from the point of view of new knowledge is the verified relationship between the authoritativity of the teacher and the pro-sociability of his pupils. A lower extent of the authoritativity of the teacher influences the children in a positive sense, a high extent in a negative way.The authoritativity of the teacher proved as highly confirming predictor of the investigated characteristics of the pupils.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
Zobrazeno: 18. 11. 2024 17:32