Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{713528, author = {Vít, Michal and Reguli, Zdenko}, address = {Brno}, booktitle = {Kinantropologické aspekty v psychologii a sportu}, keywords = {Physical education; combatives; martial arts}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-4318-3}, pages = {133-140}, publisher = {FSpS MU}, title = {Zjištění současného stavu výuky úpolů na vybraných základních školách v Brně}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 713528 AU - Vít, Michal - Reguli, Zdenko PY - 2007 TI - Zjištění současného stavu výuky úpolů na vybraných základních školách v Brně PB - FSpS MU CY - Brno SN - 9788021043183 KW - Physical education KW - combatives KW - martial arts N2 - Článek prezentuje výsledky výzkumu o současném stavu výuky úpolů na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji. Výběrový soubor výzkumu tvořilo 1088 propandů. Z výzkumu vyplývá, že žáci mají s úpoly řadu zkušeností z formálního i neformálního vzdělání ve volném čase. Žáci mají úpoly rády, cvičení jsou pro ně radostná a zábavná. Mládež reflektuje nové moderní trendy ve sportu. Žáci znají mnoho druhů bojových umění a úpolových sportů. Nezpochybnitelnou potřebou je chránit žáky před fyzickým násilím. Více než 67% žáků bylo v posledním roce zraněno. To je důvod, proč je výuka úpolů, pádové techniky obzvláště, velmi doporučenou pohybovou aktivitou pro školní tělesnou výchovu. Většina (85,7 %) učitelů uvedlo, že v tělesné výchově využívají úpoly pro rozvoj koordinační schopností, síly, psychické odolnosti a prožitku vítězství nad partnerem. Převážně učitelé využívají základních úpolů a úpolových her, výjimečně pádovou techniku a sebeobranu, úpolové sporty vůbec ne. Učitelé znají oproti žákům méně úpolových sportů nebo bojových umění a do výuky je systematicky nezařazují. Většina učitelů neabsolvovala dostatečně pestrou a systematickou výuky úpolů během svého vzdělání. ER -
VÍT, Michal a Zdenko REGULI. Zjištění současného stavu výuky úpolů na vybraných základních školách v Brně. In \textit{Kinantropologické aspekty v psychologii a sportu}. Brno: FSpS MU, 2007, s.~133-140, 7 s. ISBN~978-80-210-4318-3.
|