D 2007

Charakteristika klíčových momentů způsobu života žáků před vstupem na střední školu

KACHLÍK, Petr, Marie HAVELKOVÁ a Michal RAUS

Základní údaje

Originální název

Charakteristika klíčových momentů způsobu života žáků před vstupem na střední školu

Název česky

Charakteristika klíčových momentů způsobu života žáků před vstupem na střední školu

Název anglicky

Characteristics of crucial moments of lifestyle of pupils before entering high school

Autoři

KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant), Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika) a Michal RAUS (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 8: Firma a vzdělanostní kapitál. od s. 30-39, 83 s. 2007

Nakladatel

MSD, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

30000 3. Medical and Health Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00021968

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86633-90-9

Klíčová slova anglicky

Alcohol; questionnaire; movement; school; tobacco; diet; addictions; pupils; lifestyle

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2007 20:01, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek mapuje klíčové oblasti životního stylu žáků na základní škole. Pomocí anonymního dotazníkového šetření bylo osloveno více než 200 žáků základní školy a víceletého gymnázia. Polovina vzorku navštěvovala školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, druhá nikoli. Bylo sledováno, zda vhodně aplikovaná tělesná aktivita podporuje vhodné výživové chování, pohybový režim a minimalizuje výskyt závislostí. Ukázalo se, že děti, navštěvující školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, mají lepší stravovací, pitný a pohybový režim, jsou častěji nekuřáky a alkoholovými abstinenty.

Anglicky

The paper deals with the crucial sphere of primary school pupils lifestyle. With the help of an anonymous questionnaire, there were asked more than 200 pupils at primary schools and classical grammar schools. One half of the sample attended schools with supplemented physical education, the second one did not. The research monitored if appropriately applied physical education can support an appropriate dietetic behaviour and movement regime and minimize an occurrence of addictions. There was shown that children attending schools with supplemented physical education have better eating, drinking and movement regime and they are more often non-smokers and abstinent.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století