2007
Strategie učení v kurikulu všeobecného vzdělávání
VLČKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Strategie učení v kurikulu všeobecného vzdělávání
Název anglicky
Learning strategies in the curriculum in the Czech Republic
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant)
Vydání
Orbis scholae, Praha, Karolinum, 2007, 1802-4637
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00022016
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
learning strategies - curriculum - key competencies - competency for learning - framework educational programme - school educational programme - elementary education - primary education - comprehensive secondary education - evaluation - assessment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2009 16:46, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Osvojení si vhodných strategií učení představuje jeden ze základních cílů základního a všeobecného vzdělávání. Tento cíl je stanoven v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (2005) a v RVP pro gymnázia (2006) zejména v kompetenci k učení a měl by se odrazit také v cílech a evaluačních nástrojích stanovených ve školních vzdělávacích programech. Otázka, jak realizovat požadovanou evaluaci dosahování kompetencí je v současnosti aktuálním problémem, který škola vedle dalších aktuálních problémových úkolů také pociťuje. Některé strategie učení jsou společné všem či více vzdělávacím oblastem, jiné jsou specifické pro určité vzdělávací oblasti. Část evaluace může být tedy společná více vzdělávacím oblastem, jiná bude oborově či předmětově specifická. Příspěvek reflektuje problematiku strategií učení v kontextu současného výzkumu, teorie, diagnostické praxe a kurikulární reformy.
Anglicky
One of the main goals of the elementary and comprehensive education is to learn appropriate learning strategies. This goal is defined in the Framework Educational Programme for Elementary Education (2005) and FEP for Upper Secondary Comprehensive Education (2006) above all in the competence for learning, and should be reflected in the goals and evaluation tools specified in the school educational programmes. It is often a problem, however, to put this competence evaluation into effect in the school practice. Some of the learning strategies work for different content areas, some of them are specific; part of the evaluation will be therefore common for many of the content areas, while another part will be specific. The article focuses on the topic of learning strategies in the context of current research, theory, assessment and evaluation and the current curricular reform in the Czech Republic.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|