J 2007

Posouzení životní situace: úvod do problematiky

NAVRÁTIL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Posouzení životní situace: úvod do problematiky

Název česky

Posouzení životní situace: úvod do problematiky

Název anglicky

Assessment of Living Situation: introduction

Autoři

NAVRÁTIL, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Sociální práce/ Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2007, 1213-6204

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00022026

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

assessment; living situation; assessment methods; assessment strategies; families in needs

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 12. 2007 09:32, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.

Anotace

V originále

Posouzení životní situace dítěte, jeho rodiny a případně dalších potenciálních uživatelů sociálních služeb je pravděpodobně jednou z nejnáročnějších činností v sociální práci. Závažnost posouzení je dána zejména tím, že na jeho výsledku závisí další postup sociálního pracovníka a tedy i ve značné míře osud osob, které jsou posuzovány. V profesní literatuře je tomuto tématu věnována jen malá pozornost. Tuto stať tedy věnuji vstupnímu vymezení pojmu -posouzení- v oborovém pojetí sociální práce, seznamuji čtenáře s různými pojetími posouzení a zabývám se metodami a technikami, která má sociální pracovník k dispozici při jeho provádění.

Anglicky

The assessment (of the childrens living situation and his family) is probably one of the most controversial questions in social work. The importance of the assessment process is given by the fact that on its outcome depends what kind of work will be performed with service users. Despite this relevancy there is lack of attention paid to assessment theme in the Czech professional literature. If we go through contemporary literature on social work there are only small parts of texts about assessment theories, methods or further questions. In my paper I present basic definitions on assessment in the context of social work, discuss different strategies and concepts which can help to better understand what place has assessment in the process of working with service users. I offer to discussion some questions which are in relation to assessment in European countries.

Návaznosti

MSM 142300001, záměr
Název: Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR (Akronym: MAMIET)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR