D 2006

Alternativní metody ve výuce školní tělesné výchovy pro zjištování vztahu mezi žáky

PACHOLÍK, Viktor a Dagmar TRÁVNÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Alternativní metody ve výuce školní tělesné výchovy pro zjištování vztahu mezi žáky

Název anglicky

Alternative Methods of School Physical Education in Order to Diagnose the Relations among Pupils

Autoři

PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant) a Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

prvé. Banská Bystrica (SR), Násilie na školách, od s. 214 - 224, 11 s. 2006

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/06:00031992

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-8083-312-1

Klíčová slova anglicky

diagnostics of relations in a school class; sociogram; psychomotricity; aggressivity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 13:53, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.

Anotace

V originále

Problematikou diagnostiky osobnosti žáka a vztahu uvnitř skupiny se zabývá řada odborníků (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Řícan, 1995, Kolář, 1997). Metodika diagnostikování, jako i diagnostické nástroje jsou podrobně rozpracovány a popsány. Obvykle však slouží spíše odborníkům pro profesionální diagnostiku. Jednou z cest k rešení tohoto problému může být využívání alternativních metod, které lze bez vetších problémů začlenit do vyučovací hodiny. Jako vhodná forma takových diagnostických metod se mohou jevit psychomotorické činnosti zařazené především do hodin tělesné výchovy, ale i jiných předmětů a které zároveň mohou plnit i jiné cíle než diagnostické.

Anglicky

Many specialists deal with the area of diagnostics of personality of a pupil and relations within a group (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Rícan, 1995, Kolár, 1997). Both methodology of diagnosing and diagnostic tools have been described in detail. Usually, they are used by specialists of professional diagnostics. Using alternative methods that might be easily included into the educational unit may be one of ways of solving this problem. Psychomotor activities as a part of mostly physical education lessons may become a suitable form of such diagnostic methods as they can also fulfil other goals of educational process.