2006
Alternativní metody ve výuce školní tělesné výchovy pro zjištování vztahu mezi žáky
PACHOLÍK, Viktor a Dagmar TRÁVNÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Alternativní metody ve výuce školní tělesné výchovy pro zjištování vztahu mezi žáky
Název anglicky
Alternative Methods of School Physical Education in Order to Diagnose the Relations among Pupils
Autoři
PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant) a Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
prvé. Banská Bystrica (SR), Násilie na školách, od s. 214 - 224, 11 s. 2006
Nakladatel
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/06:00031992
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-8083-312-1
Klíčová slova anglicky
diagnostics of relations in a school class; sociogram; psychomotricity; aggressivity
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 13:53, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.
V originále
Problematikou diagnostiky osobnosti žáka a vztahu uvnitř skupiny se zabývá řada odborníků (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Řícan, 1995, Kolář, 1997). Metodika diagnostikování, jako i diagnostické nástroje jsou podrobně rozpracovány a popsány. Obvykle však slouží spíše odborníkům pro profesionální diagnostiku. Jednou z cest k rešení tohoto problému může být využívání alternativních metod, které lze bez vetších problémů začlenit do vyučovací hodiny. Jako vhodná forma takových diagnostických metod se mohou jevit psychomotorické činnosti zařazené především do hodin tělesné výchovy, ale i jiných předmětů a které zároveň mohou plnit i jiné cíle než diagnostické.
Anglicky
Many specialists deal with the area of diagnostics of personality of a pupil and relations within a group (Zelinková, 2001, Hrabal, 1989, Rícan, 1995, Kolár, 1997). Both methodology of diagnosing and diagnostic tools have been described in detail. Usually, they are used by specialists of professional diagnostics. Using alternative methods that might be easily included into the educational unit may be one of ways of solving this problem. Psychomotor activities as a part of mostly physical education lessons may become a suitable form of such diagnostic methods as they can also fulfil other goals of educational process.