D 2006

Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar a Viktor PACHOLÍK

Základní údaje

Originální název

Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu

Název česky

Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu

Název anglicky

The Influence of School Physical Education on Aggressivity and Displays of Aggressive Behaviour in Adolescents

Autoři

TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant) a Viktor PACHOLÍK (203 Česká republika)

Vydání

Banská Bystrica (SR), Zborník príspevkov z 2. rocníka medzinárodnej vedeckej konferencie "Duricove dni" od s. 324 - 331, 8 s. 2006

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/06:00031993

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-8083-312-1

Klíčová slova anglicky

agressivity; aggressive communication; aggressive behaviour; emotions

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 13:56, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.

Anotace

V originále

Príspevek se zabývá výzkumem projevu agresivního chování adolescentu na 2. stupni základní školy. Pomocí pedagogického experimentu zamereného na odstranování agresivity a zvládání agresivních projevu ve školní telesné výchove jsme žákum představili základní obranné prvky a copingové strategie zvládání násilí k jeho pozitivnímu využití. Krome nácviku asertivního chování a komunikacních dovedností jsme v praktických hodinách využili také prvky psychomotoriky, tai-chi a duševní hygieny.

Anglicky

The paper deals with investigation of displays of aggressive behaviour of adolescents. Via pedagogic experiment focused on removing aggresivity and managing aggressive displays in school physical education lessons we introduced basic defensive units and coping strategies of managing violence towards its positive use. Except for practice of assertive behaviour and communicative skills we also used features of psychomotricity, tai-chi and mental hygiene in practical lessons.