2006
Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar a Viktor PACHOLÍKZákladní údaje
Originální název
Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu
Název česky
Vliv školní telesné výchovy na agresivitu a projevy agresivního chování adolescentu
Název anglicky
The Influence of School Physical Education on Aggressivity and Displays of Aggressive Behaviour in Adolescents
Autoři
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant) a Viktor PACHOLÍK (203 Česká republika)
Vydání
Banská Bystrica (SR), Zborník príspevkov z 2. rocníka medzinárodnej vedeckej konferencie "Duricove dni" od s. 324 - 331, 8 s. 2006
Nakladatel
Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/06:00031993
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-8083-312-1
Klíčová slova anglicky
agressivity; aggressive communication; aggressive behaviour; emotions
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 13:56, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.
V originále
Príspevek se zabývá výzkumem projevu agresivního chování adolescentu na 2. stupni základní školy. Pomocí pedagogického experimentu zamereného na odstranování agresivity a zvládání agresivních projevu ve školní telesné výchove jsme žákum představili základní obranné prvky a copingové strategie zvládání násilí k jeho pozitivnímu využití. Krome nácviku asertivního chování a komunikacních dovedností jsme v praktických hodinách využili také prvky psychomotoriky, tai-chi a duševní hygieny.
Anglicky
The paper deals with investigation of displays of aggressive behaviour of adolescents. Via pedagogic experiment focused on removing aggresivity and managing aggressive displays in school physical education lessons we introduced basic defensive units and coping strategies of managing violence towards its positive use. Except for practice of assertive behaviour and communicative skills we also used features of psychomotricity, tai-chi and mental hygiene in practical lessons.