2005
Pojetí důvěry u adolescentů
HANŽLOVÁ, Martina a Petr MACEKZákladní údaje
Originální název
Pojetí důvěry u adolescentů
Název anglicky
The Concept of Trust in Adolescents
Autoři
HANŽLOVÁ, Martina (203 Česká republika) a Petr MACEK (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, 2005
Nakladatel
Sociální procesy a odobnost
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/05:00020212
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
trust; adolescents
Štítky
Změněno: 30. 7. 2007 15:18, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
V originále
Prezentace se zabýví pojetím důvěry u 15 až 21letých dospívajících. Předkládáme výsledky dvou studií. V první z nich uvedli čeští, slovenští, skotští a francouzští adolescenti asociaci vztahující se k důvěře. Ve druhé doplnili čeští dospívající nedokončenou větu: Důvěra je.... Výsledky potvrzují důležitost důvěry a naznačují dva hlavní koncepty: důvěru založenou na emocích jako součást vztahu a důvěru kognitivního charakteru založenou na dohodě.
Anglicky
Trust can be seen as the cornerstone of reciprocity, sharing and cooperation. Although the foundations of trust are probably set in early childhood, its forming in adolescence is of great importance as well. In this paper we explore the concept of trust in 15 to 21-year-old adolescents. We report the results of two surveys. In the first one, 959 adolescents from Czech Republic, Slovakia, Scotland and France gave one association related to trust. In the second one, 490 Czech adolescents completed the unfinished sentence “Trust is....”. Results confirm the importance of trust and suggest two main concepts: emotion-based trust as a part of the relationship and cognitive trust based on an agreement.
Návaznosti
GA406/04/0611, projekt VaV |
|