D 2007

Několik poznámek k metodě didaktické interpretace uměleckého textu na základní škole.

ZÍTKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Několik poznámek k metodě didaktické interpretace uměleckého textu na základní škole.

Název anglicky

Some notes to the methodical interpretation at basic school

Autoři

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Olomouc, Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. od s. 251-256, 6 s. 2007

Nakladatel

Hanex

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00031998

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-85783-72-X

Klíčová slova anglicky

literary education; methodical interpretation; methods of interpretation; aspects of classification; interpretative process

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 2. 2008 11:48, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá didaktickou interpretací jako stěžejním pojmem literárněvýchovné teorie. Analyzuje její stávající pojímání a typy interpretačních postupů. V hlavní části pak obsahuje syntetizující návrh na klasifikaci interpretačních metod. Metody jsou rozděleny podle šesti aspektů: předmět, zaměření, charakter, funkce a způsob řízení interpretace a charakter poznávacích procesů. Základní metody interpretačního procesu doplňuje metoda prožívání a metoda hodnocení.

Anglicky

The paper deals with the methodical interpretation as the fundamental term in the theory of literary education. It analyses its existing conceptions and types. In its main part it includes a synthesis - the proposal for the classification of interpretative methods. They are divided according to six aspects: the subject, the focusing, the character, the function and the ways of leading of interpretation and the character of learning process. These basic methods are completed by the method of experience and the method of appreciation.