2007
Několik poznámek k metodě didaktické interpretace uměleckého textu na základní škole.
ZÍTKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Několik poznámek k metodě didaktické interpretace uměleckého textu na základní škole.
Název anglicky
Some notes to the methodical interpretation at basic school
Autoři
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Olomouc, Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. od s. 251-256, 6 s. 2007
Nakladatel
Hanex
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00031998
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-85783-72-X
Klíčová slova anglicky
literary education; methodical interpretation; methods of interpretation; aspects of classification; interpretative process
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 2. 2008 11:48, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá didaktickou interpretací jako stěžejním pojmem literárněvýchovné teorie. Analyzuje její stávající pojímání a typy interpretačních postupů. V hlavní části pak obsahuje syntetizující návrh na klasifikaci interpretačních metod. Metody jsou rozděleny podle šesti aspektů: předmět, zaměření, charakter, funkce a způsob řízení interpretace a charakter poznávacích procesů. Základní metody interpretačního procesu doplňuje metoda prožívání a metoda hodnocení.
Anglicky
The paper deals with the methodical interpretation as the fundamental term in the theory of literary education. It analyses its existing conceptions and types. In its main part it includes a synthesis - the proposal for the classification of interpretative methods. They are divided according to six aspects: the subject, the focusing, the character, the function and the ways of leading of interpretation and the character of learning process. These basic methods are completed by the method of experience and the method of appreciation.