2019
Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
HAUSER, Přemysl, Květoslava KLÍMOVÁ, Helena ANDRESOVÁ a Ivo MARTINECZákladní údaje
Originální název
Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
Název česky
Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
Název anglicky
The Didactics of the Czech Language in the Lower Secondary School
Autoři
HAUSER, Přemysl, Květoslava KLÍMOVÁ, Helena ANDRESOVÁ a Ivo MARTINEC
Vydání
2. vydání. Brno, 137 s. 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Jazykověda
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00032027
ISBN
978-80-210-9489-5
Klíčová slova česky
didaktika českého jazyka, obecné poučení o jazyce, zvuková stránka jazyka, pravopis, význam slov, tvoření slov, tvarosloví, skladba
Klíčová slova anglicky
Language teaching, language lessons, sound aspect of the language, orthography, word meaning, word buiding, word-formation, accidence, syntax
Štítky
Změněno: 4. 2. 2020 12:02, Bc. Jiří Hotárek
V originále
Publikace Didaktika českého jazyka vymezuje obsah vyučování českému jazyku a uvádí jeho podání v období, které uzavírá jeho školní průběh. Je však i nezbytným předpokladem pro jeho další rozvíjení na vyšším školském stupni. Látka je členěna do tematických celků odpovídajících jednotlivým jazykovědným disciplinám. Teoretické výklady doprovázejí praktické instruktivní příklady. Kniha je určena studentům učitelství. Poslouží však dobře i učitelům českého jazyka.
Česky
Publikace Didaktika českého jazyka vymezuje obsah vyučování českému jazyku a uvádí jeho podání v období, které uzavírá jeho školní průběh. Je však i nezbytným předpokladem pro jeho další rozvíjení na vyšším školském stupni. Látka je členěna do tematických celků odpovídajících jednotlivým jazykovědným disciplinám. Teoretické výklady doprovázejí praktické instruktivní příklady. Kniha je určena studentům učitelství. Poslouží však dobře i učitelům českého jazyka.
Anglicky
The publication named Didactics of the Czech Language defines the content of the Czech language teaching and introduces its interpretation at the time that is closing its school process. It is, however, an inevitable condition for its further development at a higher school level. The subject matter (curriculum) is structured in the thematic units adequate to the individual linguistic branches. The theoretic explanation is accompanied with the practical instructive demonstrations. The book is intended for students. It ca be, however, also very helpful for the Czech teachers.