s 2007

Tělesná výchova a zdraví pro 21. století (myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů)

MUŽÍK, Vladislav a Vladimír SÜSS

Základní údaje

Originální název

Tělesná výchova a zdraví pro 21. století (myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů)

Název anglicky

Physical Education and Health for the 21st Century (ideas which should guide the creation of school educational programmes)

Autoři

MUŽÍK, Vladislav a Vladimír SÜSS

Vydání

1. vydání. Brno, 97 s. 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4258-2

Klíčová slova česky

tělesná výchova; zdraví; výchova ke zdraví; rámcové vzdělávací programy; školní vzdělávací programy

Klíčová slova anglicky

physical education; health; health education; framework educational programmes; school educational programmes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2010 16:04, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

Monograficky pojatý sborník vybraných příspěvků se týká poslání školní tělesné výchovy, která je v nových rámcových vzdělávacích programech koncipována jako součást komplexnější výchovy ke zdraví. Aktuálním problémem škol je tvorba školních vzdělávacích programů. Ty by měly vycházet z rámcových vzdělávacích programů a uplatňovat deklarované požadavky v konkrétních podmínkách jednotlivých škol. Je ale nezbytné, aby se školní praxe opírala o teoretické poznatky, které by měla v oblasti tělesné výchovy obohatit i tato publikace. Vybrané příspěvky a konsensuální závěry se vztahují k řešení výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století a k projektu FRVŠ Didaktická laboratoř.

Anglicky

The monographical collection of chosen papers deals with the role of school physical education which is in new framework educational programmes outlined as a part of more complex health education. The current problem at schools is creation of school educational programmes. These programmes should be based on framework educational programmes and apply declared requests in concrete conditions of every single school. It is imperative that the school practice is based on theoretical knowledge which should be in the field of physical education enriched by this publication. The chosen papers and consensual results are connected with the research plan School and Health for the 21st Century and with the project of Higher Education Development Fund Didactic Laboratory.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století