D 2006

Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)

PITNER, Tomáš a Pavel DRÁŠIL

Základní údaje

Originální název

Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)

Název anglicky

Modern metodologies, technologies and tools for education support (E-learning 2.0)

Autoři

PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Pavel DRÁŠIL (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Sborník příspěvků 3. letní škola aplikované informatiky, od s. 83-88, 6 s. 2006

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/06:00015545

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

80-210-4146-3

Klíčová slova anglicky

Web 2.0; e-learning 2.0; REST; adaptive XML inclusions; lightweight P2P personalization

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2007 12:48, Mgr. Pavel Drášil, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek ukazuje vývoj ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označovaný jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivizmus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci - platformě L2 - umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principu konektivizmu a kolaborativního učení.

Anglicky

With current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu