KOUKOLA, Bohumil, Jiří MAREŠ a Eva PAVLÍKOVÁ. Prenatální učení? In Psychologie zdraví a kvalita života (sborník přednášek). Brno: nakladatetelství MSD, 2006, s. 128-131, 162 s. ISBN 80-86633-66-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prenatální učení?
Název česky Prenatální učení?
Název anglicky Prenatal Learning?
Autoři KOUKOLA, Bohumil (203 Česká republika), Jiří MAREŠ (203 Česká republika) a Eva PAVLÍKOVÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Psychologie zdraví a kvalita života (sborník přednášek), od s. 128-131, 162 s. 2006.
Nakladatel nakladatetelství MSD
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00018701
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-86633-66-7
Klíčová slova anglicky health psychology; life quality; prenatal learning
Štítky health psychology, life quality, prenatal learning
Změnil Změnila: Mgr. Eva Pavlíková, učo 1772. Změněno: 3. 6. 2007 17:54.
Anotace
Příspěvek se zabývá kritickým zhodnocení účelnosti a využití přístroje pro tzv. prenatální učení, který je znám pod obchodním označením BabyPlus. Bylo dotazováno 10 uživatelek tohoto tohoto zvukového generátoru a následně analyzovány jejich výpovědi týkající se prožitků při užívání a jejich subjektivní názory týkající se následného vlivu této stimulace na chování a vývoj dítěte po narození. Z našich zjištění vyplývá, že těhotné ženy přístroj používaly v dobré víře, že prospěje dítěti, takže s ním byly spokojené a neproblematický vývoj z velké části připisovaly vlivu stimulace. Zajímavé je, že s větším časovým odstupem od porodu (a rostoucím věkem dítěte) toto přesvědčení sláblo, takže mnohé ženy BabyPlus ve svém daším těhotenství nepoužily. Jelikož skutečný vliv zvukové stimulace přístrojem BP pravděpodobně není možné prokázat, kloníme se k přirozenějším metodám stimulace prostřednictvím matčina hlasu, pohybu, taktilního kontaktu přes břišní stěnu či poslech individuálně oblíbebé hudby.
Anotace anglicky
This paper has a critical point of view to sound prenanatal learnig stimulation, its trade name is BabyPlus. Ten women were asked about their experiences with BabyPlus. They beliewed, it was the best for ubnorn child and good child development after delivery was a effect of foetus sound stimulation. In our opinion, real influence of this this thing to unborn child is no reliably discovered. We recomend nature forms of prenatal stimulation: mothers voice, her mooving, tactile contacts and listening favourite music.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 23. 6. 2024 17:43