Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{718531, author = {Brandejsová, Jitka and Brandejs, Michal}, address = {Praha}, booktitle = {ALTERNATIVNÍ METODY VÝUKY 2007}, keywords = {e-learning; elportál; IS MU}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7041-129-2}, pages = {127-133}, publisher = {Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze}, title = {Elportál -- E-learning na Masarykově univerzitě}, url = {http://everest.natur.cuni.cz/konference/2007/prispevek/brandejsova.pdf}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 718531 AU - Brandejsová, Jitka - Brandejs, Michal PY - 2007 TI - Elportál -- E-learning na Masarykově univerzitě PB - Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze CY - Praha SN - 9788070411292 KW - e-learning KW - elportál KW - IS MU UR - http://everest.natur.cuni.cz/konference/2007/prispevek/brandejsova.pdf N2 - Univerzita vytváří podmínky nejen technické a personální, ale je potřebné vytvořit take prostředí, kde se mohou uživatelé inspirovat a mít k dispozici metodiku, z níž mohou vycházet. Pedagog musí být motivován, aby se rozhodl vytvořit pro své studenty navíc nevšední e-aktivity. Existují inovátoři, kteří se pouštějí do nových e-learningových activity, existují nadšenci používající velkou měrou informačních technologie ve svém životě a tedy i ve výuce, ale co ostatní? Motivací této skupiny nejčastěji je osobní zkušenost kolegy, jak se tato e-aktivita osvědčila u studentů, jak jim tento způsob výuky ulehčil práci a zefektivnil výuku, jaký vliv měla aktivita na zapojení do výukového procesu nebo zlepšení výsledků studentů apod. Je potřeba take počítat s tím, že ne všichni pedagogové mají dostatek času k e-learningu. Proto je možné v e-learningu používat nebo začínat s drobnými aktivitami a postupně e-aktivity rozvíjet. Používanou formou na MU je tzv. rapid e-learning. Jde o elektronickou podporu výuky, která se snaží umožnit rychle ke studentům dostat studijní objekty, dělit kurz spíše na více menších aktivit, sledovat, co na studenty funguje, rychle objekty modifikovat - vylepšovat - aktualizovat a reagovat na zpětnou vazbu. Kurzy jsou na základě interakce se studenty kontinuálně vylepšovány. Rapid e-learning vyžaduje analýzu toho, co je pro konkrétní kurz užitečná elektronická podpora výuky, na co se zaměřit, čím se v poměru cena/výkon zabývat. Pro předání těchto zkušeností vznikl v roce 2006 na MU E learningový portál MU, tzv. Elportál (http://is.muni.cz/elportal/). Slouží učitelům a studentům MU pro inspiraci v rozvoji e learningu, stejně jako široké veřejnosti. ER -
BRANDEJSOVÁ, Jitka a Michal BRANDEJS. Elportál -- E-learning na Masarykově univerzitě. In \textit{ALTERNATIVNÍ METODY VÝUKY 2007}. Praha: Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2007, s.~127-133. ISBN~978-80-7041-129-2.
|