W 2007

What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities.

JARKOVSKÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities.

Název česky

Co se počítá ve výzkumech vzdělávání? Kvantitativní a kvalitativní explanace vzdělanostních nerovností.

Autoři

JARKOVSKÁ, Lucie (203 Česká republika, garant)

Vydání

2007

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00020281

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

methodology; educational research; educational inequalities; qulitative methods; quantitative methods

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 6. 2007 10:12, doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.

Anotace

V originále

We believe that it is crucial to promote a critical dialogue between quantitative and qualitative methodological perspectives, its advantages and limitations. In our experience such discussions are rare. The workshop was based on discussion based on participant presentations and promoted reflexive accounts on the advantages and disadvantages of working with qualitative and quantitative methodologies and on the reasons of for their persistent (although undesirable) divide. The workshop was facilitated by two distinguished European speakers Francesca Gobbo (Torino University) and Sin Yin Cheung (Oxford Brookes University).

Česky

Metodologický workshop pro mladé evropské vědce a vědkyně byl zaměřen na otázky kombinování kvalitativních akvantitativních přístupů ve výzkumech o vzdělanostních nerovnostech. Byly diskutovány epistemologické otázky možnosti či nemožnosti kombinování obou metod. Diskuse byly facilitovány dvěma význačnými evropskými výzkumnicemi, Francescou Gobbo (Torino University) aSin Yin Cheung (Oxford Brookes University).

Návaznosti

GA403/06/0067, projekt VaV
Název: Volba vzdělání a anticipace šancí na pracovním trhu z genderové perspektivy
Investor: Grantová agentura ČR, Volba vzdělání a anticipace šancí na pracovním trhu z genderové perspektivy