GREGAR, Tomáš, Radka POSPÍŠILOVÁ a Pavel ČÍŽEK. E-learning a sémantika obrazových dat. In Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 239-244, 260 s. ISBN 978-80-210-4296-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learning a sémantika obrazových dat
Název česky E-learning a sémantika obrazových dat
Název anglicky E-learning and image data semantics
Autoři GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant), Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Česká republika) a Pavel ČÍŽEK (203 Česká republika).
Vydání Brno, Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007, od s. 239-244, 260 s. 2007.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW SCO 2007 - konference o elektronické podpoře výuky
Kód RIV RIV/00216224:14330/07:00019395
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-210-4296-4
Klíčová slova anglicky e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity; knowledge repository
Štítky computer vision, e-learning, Knowledge, knowledge repository, machine learning, ontology, visual similarity
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Změněno: 22. 8. 2007 10:26.
Anotace
Tento příspěvek se zabývá obrazovou sémantikou, představuje algoritmus přidělení sémantiky a vyvíjený systém pro zpracování sémantiky v obrazových datech. Automatický systém zjišťuje strukturu obrazu a poté se snaží označit nalezené oblasti definovanými pojmy. Pojmy získává z připravených ontologií, výsledek je zobrazen uživateli ke schválení či úpravě. Postup využívá algoritmus, který jsme navrhli. Je zaměřen na rychlost při zachování dostatečné kvality označování. Článek dále ukazuje, kde budou data ukládána a jak budou využita - hlavně v počítačově podporované výuce
Anotace anglicky
The goal of E-learning is to assist in knowledge transfer process from teacher (or learning documents) toward students via computer systems. Explicit semantic description is needed for such functionality. This paper showed methods working with picture semantics to make them more contributive to e-learning. E-learning area is specific in drawback of any basic knowledge of its users - students; in contrast with knowledge management or information retrieval. Paper also introduced semiautomatically pictures annotating system (oversighted by user), which segment them, annotate them with ontology concept, and store in knowledge repository. Some information about repository under development (and its new functions for other modules of ELSW project) was also described.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 14. 6. 2024 19:33