D 2007

E-learning a sémantika obrazových dat

GREGAR, Tomáš, Radka POSPÍŠILOVÁ a Pavel ČÍŽEK

Základní údaje

Originální název

E-learning a sémantika obrazových dat

Název česky

E-learning a sémantika obrazových dat

Název anglicky

E-learning and image data semantics

Autoři

GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant), Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Česká republika) a Pavel ČÍŽEK (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007, od s. 239-244, 260 s. 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00019395

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-210-4296-4

Klíčová slova anglicky

e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity; knowledge repository

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 8. 2007 10:26, RNDr. Tomáš Gregar

Anotace

V originále

Tento příspěvek se zabývá obrazovou sémantikou, představuje algoritmus přidělení sémantiky a vyvíjený systém pro zpracování sémantiky v obrazových datech. Automatický systém zjišťuje strukturu obrazu a poté se snaží označit nalezené oblasti definovanými pojmy. Pojmy získává z připravených ontologií, výsledek je zobrazen uživateli ke schválení či úpravě. Postup využívá algoritmus, který jsme navrhli. Je zaměřen na rychlost při zachování dostatečné kvality označování. Článek dále ukazuje, kde budou data ukládána a jak budou využita - hlavně v počítačově podporované výuce

Anglicky

The goal of E-learning is to assist in knowledge transfer process from teacher (or learning documents) toward students via computer systems. Explicit semantic description is needed for such functionality. This paper showed methods working with picture semantics to make them more contributive to e-learning. E-learning area is specific in drawback of any basic knowledge of its users - students; in contrast with knowledge management or information retrieval. Paper also introduced semiautomatically pictures annotating system (oversighted by user), which segment them, annotate them with ontology concept, and store in knowledge repository. Some information about repository under development (and its new functions for other modules of ELSW project) was also described.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu