D 2007

Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students

VACEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students

Název česky

Testování a standardizace akademických linguistických dovedností u nefilologických studentů PdF

Autoři

VACEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Univerzita Karlova v Praze, Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince, od s. 123-125, 3 s. 2007

Nakladatel

Ústav jazykové a odborné přípravy

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/07:00049558

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-901947-7-9

Klíčová slova anglicky

testing foreign languages; academic language competence; standardisation of tests; Standardised Language Certificate

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 11. 7. 2011 10:55, PhDr. Jiří Vacek, CSc.

Anotace

V originále

University non-philology language tests should be set in compliance with the Common European Framework of Reference for Languages. Apart from traditional types of tests organized by special Examination Centres at universities, the new set of tests for non-philology university students should be focused on enhancing the student academic language ability to understand, find and/or identify relevant information, think critically, express an opinion, make a comment, justify the point providing supporting arguments, oppose the counterarguments, and suggest a constructive conclusion. The co-operation of language teachers with IT specialists in the making up of these new tests using modern software would be inevitable. Standardised Language Certificates based on CEFR levels should be issued and acknowledged throughout the non-philology departments, both in the Czech Republic and at the twinned universities abroad.

Česky

Nové testy akademických lingvistických kompetencí studentů pedagogické fakulty jsou v souladu s Jednotným evropským referenčním rámcem CEFR a zaměřují se na rozvíjení akademických linguistických dovedností vyhledat informaci, porozumět, kriticky analyzovat, vyjádřit a obhájit svůj názor a formulovat konstruktivní závěr či řešení. Z této zkoušky student získává Standardizovaný Certifikát o složení jazykové zkoušky na příslušné úrovni (B1, B2, C1) podle CEFR. Standardizovaný Certifikát si vzájemně uznávají fakulty v ČR i partnerské univerzity v zahraničí.

Návaznosti

GA406/03/1349, projekt VaV
Název: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole