VACEK, Jiří. Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students. In Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince. Univerzita Karlova v Praze: Ústav jazykové a odborné přípravy, 2007, s. 123-125. ISBN 978-80-901947-7-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students
Název česky Testování a standardizace akademických linguistických dovedností u nefilologických studentů PdF
Autoři VACEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Univerzita Karlova v Praze, Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince, od s. 123-125, 3 s. 2007.
Nakladatel Ústav jazykové a odborné přípravy
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/07:00049558
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-80-901947-7-9
Klíčová slova anglicky testing foreign languages; academic language competence; standardisation of tests; Standardised Language Certificate
Štítky academic language competence, standardisation of tests, Standardised Language Certificate, testing foreign languages
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 11. 7. 2011 10:55.
Anotace
University non-philology language tests should be set in compliance with the Common European Framework of Reference for Languages. Apart from traditional types of tests organized by special Examination Centres at universities, the new set of tests for non-philology university students should be focused on enhancing the student academic language ability to understand, find and/or identify relevant information, think critically, express an opinion, make a comment, justify the point providing supporting arguments, oppose the counterarguments, and suggest a constructive conclusion. The co-operation of language teachers with IT specialists in the making up of these new tests using modern software would be inevitable. Standardised Language Certificates based on CEFR levels should be issued and acknowledged throughout the non-philology departments, both in the Czech Republic and at the twinned universities abroad.
Anotace česky
Nové testy akademických lingvistických kompetencí studentů pedagogické fakulty jsou v souladu s Jednotným evropským referenčním rámcem CEFR a zaměřují se na rozvíjení akademických linguistických dovedností vyhledat informaci, porozumět, kriticky analyzovat, vyjádřit a obhájit svůj názor a formulovat konstruktivní závěr či řešení. Z této zkoušky student získává Standardizovaný Certifikát o složení jazykové zkoušky na příslušné úrovni (B1, B2, C1) podle CEFR. Standardizovaný Certifikát si vzájemně uznávají fakulty v ČR i partnerské univerzity v zahraničí.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaVNázev: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
VytisknoutZobrazeno: 7. 9. 2024 22:03