2007
Aikidó jako prostředek psychosociální edukace
REGULI, ZdenkoZákladní údaje
Originální název
Aikidó jako prostředek psychosociální edukace
Název anglicky
Aikido as a resource for psycho-social education
Autoři
REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant)
Vydání
Brno, Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Sborník ze semináře Prezentace výsledků rozvojových a výzkumných projektů a jejich diskuze, od s. 75-80, 6 s. 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/07:00032180
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7315-146-1
Klíčová slova anglicky
martial arts; aikido; psycho-social education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2009 09:43, doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D.
V originále
Nácvik technických prvků v úpolových sportech předpokládá sociální interakci spolucvičenců. Sebeobranná akce je krajním způsobem řešení krizové situace. Nácvik úpolových technik představujících modely takovýchto situací, se v aikidó řídí komunikačními principy: akceptace, vedení, kontrola, aktivita. Úpoly v komunikaci používají dotek, který je nejdůvěrnějším prostředkem poznávání toho druhého.
Anglicky
Combat sports practising include social interaction of participants. Self-defence is an extreme way of solving crisys situation. Combat sports practising is aimed to solve model situations. There are four communication principles in aikido: acceptance, leading, control, and activity.