D 2007

Aikidó jako prostředek psychosociální edukace

REGULI, Zdenko

Základní údaje

Originální název

Aikidó jako prostředek psychosociální edukace

Název anglicky

Aikido as a resource for psycho-social education

Autoři

REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant)

Vydání

Brno, Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Sborník ze semináře Prezentace výsledků rozvojových a výzkumných projektů a jejich diskuze, od s. 75-80, 6 s. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/07:00032180

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7315-146-1

Klíčová slova anglicky

martial arts; aikido; psycho-social education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2009 09:43, doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D.

Anotace

V originále

Nácvik technických prvků v úpolových sportech předpokládá sociální interakci spolucvičenců. Sebeobranná akce je krajním způsobem řešení krizové situace. Nácvik úpolových technik představujících modely takovýchto situací, se v aikidó řídí komunikačními principy: akceptace, vedení, kontrola, aktivita. Úpoly v komunikaci používají dotek, který je nejdůvěrnějším prostředkem poznávání toho druhého.

Anglicky

Combat sports practising include social interaction of participants. Self-defence is an extreme way of solving crisys situation. Combat sports practising is aimed to solve model situations. There are four communication principles in aikido: acceptance, leading, control, and activity.