BRÜCKNEROVÁ, Karla. Má tvůrčí psaní místo v nových vzdělávacích programech? (Is there any place for creative writing in czech curricula documents?). In Sborník prací filozofické fakulty, Řada pedagogická. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 28-35, 7 pp. ISBN 80-210-3891-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Má tvůrčí psaní místo v nových vzdělávacích programech?
Name in Czech Má tvůrčí psaní místo v nových vzdělávacích programech?
Name (in English) Is there any place for creative writing in czech curricula documents?
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Edition Brno, Sborník prací filozofické fakulty, Řada pedagogická, p. 28-35, 7 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-3891-8
Keywords in English creative writing; curricula; creative writing as a school subject; creative writing as a teaching method
Tags creative writing, curricula
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Jana Neubertová, učo 109420. Changed: 15/4/2010 13:08.
Abstract
Článek popisuje současný stav oboru tvůrčí psaní v české škole, a na základě analýzy Rámcových vzdělávacích programů zvažuje možné podoby tvůrčího psaní v české škole dalších let.
Abstract (in English)
The paper describes the current stage of the creative writing at czech primary schools and trays to prognose possible developement of the subject in the school policy founded on the new curricula documents.
PrintDisplayed: 13/5/2024 00:23