D 2007

Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment

SOJKA, Petr a Roman PLCH

Základní údaje

Originální název

Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment

Název česky

Technologické výzvy výuky matematiky v prostředí `blended learning'

Název anglicky

Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment

Autoři

SOJKA, Petr (203 Česká republika, garant) a Roman PLCH (203 Česká republika)

Vydání

první. Hradec Králové, Proceedings of the 8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching, s. 26-30, 2007

Nakladatel

Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10101 Pure mathematics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00019409

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-7041-285-5

Klíčová slova anglicky

blended learning; teaching; mathematics; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; MathML; PDF; examination; digital typography

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 9. 2007 15:32, doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.

Anglicky

This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu