D 2007

Inovativnost v sociálním podnikání - zbytečnost nebo nutnost?

ŽÍTEK, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Inovativnost v sociálním podnikání - zbytečnost nebo nutnost?

Název česky

Inovativnost v sociálním podnikání - zbytečnost nebo nutnost?

Název anglicky

Innovations in social enterprise - inutility or necessity?

Autoři

ŽÍTEK, Vladimír (203 Česká republika, garant)

Vydání

Banská Bystrica, Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V. s. 85-90, 2007

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/07:00022336

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-8083-494-4

Klíčová slova anglicky

Innovation; organizational innovation; social enterprise; effectiveness; benefit

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 12. 2007 21:19, doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D.

Anotace

V originále

Touha po vylepšení pozice Evropské unie v globální ekonomice vyústila v přijetí ambiciozní a minimálně z časového hlediska nerealistické Lisabonské strategie. Ta uvedla v život především pojem zvyšování konkurenceschopnosti. K tomuto cíli pak vede jedině dostatečně rychlé uvádění inovací všeho typu (technické, organizační, procesní, marketingové) na trh. Lze však dokázat, že inovativnost a konkurenceschopnost nejsou jen záležitostí soukromého na zisk orientovaného sektoru, ale že mají své místo i v neziskové oblasti, specificky pak v oblasti sociálního podnikání. S využitím obecných poznatků veřejné ekonomie (efektivnost veřejného sektoru, paretovská efektivnost, maximalizace užitku) příspěvek argumentuje ve prospěch nezbytnosti inovativních přístupů v sociálním podnikání.

Anglicky

The ambition to make better position of Europe in global economy led to acceptance of ambitious and unrealistic Lisboan strategy. It called into action especially the term of competitiveness increasing. Only fast launching of all kind of innovations (technical, organizational, processing, and marketing) leads to meeting the objective of Lisbon strategy. It is possible to show that innovativeness and competitiveness are not only the question of private for-profit sector but they have also place in non-profit sector and social enterprise too. With utilization of general knowledge of public economics (effectiveness of public sector, Pareto effectiveness, benefit maximization) the contribution argue for necessity of innovative approaches in social enterprise.

Návaznosti

1M0524, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky