MACEK, Petr. The Process, Content, and Context of Self-definition in Czech Adolescents: Comparison of Two Generations and European Perspective. 2007. vyd. Praha: Xth European Congress of Psychology, 3 - 6.7.2007. Keynote lecture, 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Process, Content, and Context of Self-definition in Czech Adolescents: Comparison of Two Generations and European Perspective
Název česky Proces, obsah a kontext sebedefinování českých adolescentů: srovnání dvou generací a evropský rozměr
Autoři MACEK, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání 2007. vyd. Praha, 2007.
Nakladatel Xth European Congress of Psychology, 3 - 6.7.2007. Keynote lecture
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/07:00022346
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky adolescents; cross-national comparison; social changes
Štítky Adolescents, cross-national comparison, social changes
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: prof. PhDr. Petr Macek, CSc., učo 2270. Změněno: 30. 7. 2007 15:03.
Anotace
We compare two samples of adolescents representing two different generations of Czech adolescents. In the early nineties, they bore many features that distinguished them from adolescents in Western Europe; however, at present, the differences have been wiped out. Contemporary Czech adolescents emphasize, to a greater extent than the previous generation, the value of leisure time and education. They appear to be more individualistically oriented. The influence of adult authorities (parents, teachers, etc.) on self-definition have decreased. The present generation of Czech adolescents does not experience only more autonomy, independence and freedom, but also greater insecurity and a general lack of positive norms, values and rules.
Anotace česky
Prezentace informuje o srovnání dvou generací českých adolescentů - post-totalitní z r. 1992 a z počátku nového století (2001). Rovněýž jsou prezentovány výsledky mezinárodního srovnání. Ukazuje se, že specifika, která měly čeští adolescenti na počátku 90. let (vyšší míru interpersonální závislosti, nekritický optimismus ve vztahu k douhodobé budoucnosti) postupně mizí - současná generace českých adolescentů se příliš neliší od vrstevníků ze západoevropských zemí.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 00:32