2006
PROBLEMATIKA VYBRANÝCH SEGMENTŮ ZPŮSOBU ŽIVOTA u ŽÁKŮ na 2.st. ZŠ.
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Michal RAUSZákladní údaje
Originální název
PROBLEMATIKA VYBRANÝCH SEGMENTŮ ZPŮSOBU ŽIVOTA u ŽÁKŮ na 2.st. ZŠ.
Název česky
PROBLEMATIKA VYBRANÝCH SEGMENTŮ ZPŮSOBU ŽIVOTA u ŽÁKŮ na 2.st. ZŠ.
Název anglicky
PROBLEMS OF CHOSEN PARTS OF LIFE OF PUPILS AT THE 2ND DEGREE OF PRIMARY SCHOOL
Autoři
HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika) a Michal RAUS (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Výchova ke zdraví II. od s. 61 - 73, 13 s. 2006
Nakladatel
Brno MU PdF
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00018841
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-4215-X
Klíčová slova anglicky
alcohol - questionnaire - movement - school - tobacco - diet - addictions - pupils - lifestyle
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 7. 2007 16:58, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
V originále
Příspěvek mapuje klíčové oblasti životního stylu žáků na základní škole. Pomocí anonymního dotazníkového šetření bylo osloveno více než 200 žáků základní školy a víceletého gymnázia. Polovina vzorku navštěvovala školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, druhá nikoli. Bylo sledováno, zda vhodně aplikovaná tělesná aktivita podporuje vhodné výživové chování, pohybový režim a minimalizuje výskyt závislostí. Ukázalo se, že děti navštěvující školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy mají lepší stravovací, pitný a pohybový režim, jsou častěji nekuřáky a alkoholovými abstinenty.
Anglicky
The paper deals with the crucial sphere of primary school pupils’ lifestyle. With the help of an anonymous questionnaire, there were asked more than 200 pupils at primary schools and classical grammar schools. One half of the sample attended schools with supplemented physical education, the second one did not. The research monitored if appropriately applied physical education can support an appropriate dietetic behaviour and movement regime and minimize an occurrence of addictions. There was shown that children attending schools with supplemented physical education have better eating, drinking and movement regime and they are more often non-smokers and abstinent.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|