J 2007

Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy

BERAN, Jan, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK

Základní údaje

Originální název

Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy

Název anglicky

Cautious attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform

Autoři

BERAN, Jan (203 Česká republika, domácí), Jan MAREŠ (203 Česká republika, garant, domácí) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Orbis scholae, Praha, 2007, 1802-4637

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00022386

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

curriculum reform; further education; teacher's attitudes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 11. 2011 13:23, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky považují učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali ze strany Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.

Anglicky

The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas provided by the Faculty of Education of Masaryk University would be preferred.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti