JANÍKOVÁ, Věra. Interkulturelle Kompetenz und soziokulturelle Normen im fremdsprachlichen Deutschunterricht. In Sprach- und Literaturwissenschaftliche Brückenschläge. 1. vyd. München: LINCOM, 2007, s. 531-537, 8 s. ISBN 978-3-89586-503-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interkulturelle Kompetenz und soziokulturelle Normen im fremdsprachlichen Deutschunterricht.
Název česky Interkulturní kompetece a sociokulturní normy ve výuce němčiny jako cizího jazyka.
Název anglicky Intercultural Competence and Sociocultural Norms in Teaching German as a Foreign Language
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. München, Sprach- und Literaturwissenschaftliche Brückenschläge. od s. 531-537, 8 s. 2007.
Nakladatel LINCOM
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00032292
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-89586-503-9
Klíčová slova anglicky intercultural competence; sociocultural norms; methodology of German as a Foreign Language
Štítky intercultural competence, sociocultural norms
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 13. 6. 2008 09:14.
Anotace
Die Vermittlung von einer verbalen kommunikativen Kompetenz im Fremdsprachenunterricht reicht nicht aus. Der fremdsprachige Lerner muss eine weitgehend interaktionale Kompetenz erwerben, die auch Wissen über extralinguale Faktoren einschließt. Der Beitrag geht von der Kulturemtheorie aus, weist auf neu formulierte Ziele und Prinzipien des Fremdsprachenunterrichts hin und bietet einige fremdsprachendidaktische Überlegungen.
Anotace česky
Zprostředkování pouze prvků verbální komunikace v cizojazyčné výuce zdaleka nestačí. jedine, který se učí cizímu jazyku, musí získat interakční kompetenci v širším slovy smyslu, zejména pak v oblasti extralingválních aspektů. Článek se opírá o teotii tzv. kulturémů, poukazuje na nově formulované cíle a principy moderní cizojazyčné výuky a nabízí několik zamyšlení z hlediska didaktiky cizích jazyků.
Anotace anglicky
The paper results from the cultureme theory, it points at the newly formulated goals and principles of the modern FLT, and offers some thought from the viewpoint of the FL methodology.
VytisknoutZobrazeno: 30. 6. 2024 19:51