J 2007

Směrnice o elektronickém obchodu - v hledáčku princip původu

SEHNÁLEK, David

Základní údaje

Originální název

Směrnice o elektronickém obchodu - v hledáčku princip původu

Název anglicky

E-commerce directive - the Country of Origin Principle

Autoři

SEHNÁLEK, David (203 Česká republika, garant)

Vydání

Právní fórum, Praha, ASPI, a.s. 2007, 1214-7966

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14220/07:00032298

Organizační jednotka

Právnická fakulta

Klíčová slova anglicky

e-commerce - the country of origin principle - choice of law norms
Změněno: 2. 4. 2010 10:57, Mgr. Marie Zejdová

Anotace

V originále

Významnou roli v komunitární úpravě e-commerce hraje směrnice o elektronickém obchodu. Evropská společenství v té směrnici zvolila pro úpravu e-commerce metodu harmonizace a tam, kde ES nemají pravomoc harmonizovat vnitrostátní právo, metodu koordinace. Její největší přínos spočívá v tom, že zavádí i do oblasti e-commerce princip původu, čímž usnadňuje přeshraniční poskytování služeb informační společnosti v ES. Článek se zaměřuje výhradně na princip původu a podrobně jej analyzuje z pohledu mezinárodního práva soukromého. Závěrem je, že tento princip nelze považovat za insitut kolizního práva, ale spíše za - ústavní zásadu -, jeden ze základních faktorů umožňujících fungování jednotného vnitřního trhu.

Anglicky

The directive on e-commerce plays an important role in regulation of this phenomenon. The most important issue in this directive is the country of origin principle. This principle makes it easier to provide information society services among member states of the EC. This article focuses mainly on this principle which is often misunderstood and considered to be a choice of law norm. The outcome of this article is that this principle is rather a constitutional principle of the EC and a key factor for proper functioning of the internal market.