EIBL, Otto a Anna MATUŠKOVÁ. Introduction of the Election Cycle Model: The Case of the Czech Republic 2006-2007. Středoevropská politická studia. Brno: MPU, 2007, roč. 9, 2-3, s. 114-138. ISSN 1212-7817.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Introduction of the Election Cycle Model: The Case of the Czech Republic 2006-2007
Název česky Model volebního cyklu: Případ České republiky 2006-2007
Autoři EIBL, Otto (203 Česká republika, garant) a Anna MATUŠKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Středoevropská politická studia, Brno, MPU, 2007, 1212-7817.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/07:00022474
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky Czech Republic; ČSSD; Election Cycle Model; Elections; ODS; Political communication; Professionalization
Štítky Czech Republic, Election Cycle Model, Elections, ODS, political communication, Professionalization, ČSSD
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Otto Eibl, Ph.D., učo 65581. Změněno: 27. 8. 2007 11:51.
Anotace
The aim of this paper is to analyze how political marketing was used and applied in the 2006 electoral campaign and how marketing influenced and changed party behaviour (even after the elections). Political marketing can be described as the use of marketing concepts and methods in politics. It allows us to analyze political parties from a new and different perspective. We focus mainly on the relevant political actors (who were successful in entering Parliament), with special attention to the campaign of the Social Democrats (ČSSD). The objectives of this paper are to analyze the electoral process as a changing and evolving activity and to answer the following questions: How did the party formulate its strategy and how did it use political communication? Second, how was the campaign organized? Third, what attitude do Czech political parties hold towards campaigning and elections and what changes may be expected in this area? Methodologically, we will approach the topic by introducing the Election Cycle Model. This is a heuristic model which examines elections, campaigning and governing as mutually influenced processes. We are aware that the model was tailor-made for the 2006 Czech Elections but it still offers a very solid framework for further analysis of party behaviour.
Anotace česky
Článek analyzuje aplikaci technik politického marketingu ve volební kampani vztahující se k volbám do PSP ČR v roce 2006. Důraz je kladen i na analýzu chování politických aktérů (zejména ODS a ČSSD) po volbách.
Návaznosti
MSM0021622407, záměrNázev: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
VytisknoutZobrazeno: 14. 7. 2024 02:45