D 2007

The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support

Název česky

Jak uvažují studenti a učitelé o environmentálních tématech v kontextu podpory zdraví

Název anglicky

The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, School and health 21/2, od s. 539 - 548, 10 s. 2007

Nakladatel

PAIDO

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022507

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100055

Klíčová slova česky

environmentální výchova,eko-pedagogické kompetence,vztah k přírodě,postoje studentů a vztah k hodnotám, zdraví, výchova ke zdraví

Klíčová slova anglicky

Environmental education; ecopedagogical competence; relation to nature; students attitudes and values; health; health education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 11:08, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Author presents the results of the research among future teachers for lower classes of elementary schools on environmental issues, specifically on the issues of environmentally friendly life style in the context of health support. Monitoring the thinking, opinions, attitudes, and values can influence the curriculum content of a preparatory and further education of teachers.

Anglicky

Author presents the results of the research among future teachers for lower classes of elementary schools on environmental issues, specifically on the issues of environmentally friendly life style in the context of health support. Monitoring the thinking, opinions, attitudes, and values can influence the curriculum content of a preparatory and further education of teachers.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století