2007
The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support
Název česky
Jak uvažují studenti a učitelé o environmentálních tématech v kontextu podpory zdraví
Název anglicky
The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, School and health 21/2, od s. 539 - 548, 10 s. 2007
Nakladatel
PAIDO
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00022507
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100055
Klíčová slova česky
environmentální výchova,eko-pedagogické kompetence,vztah k přírodě,postoje studentů a vztah k hodnotám, zdraví, výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky
Environmental education; ecopedagogical competence; relation to nature; students attitudes and values; health; health education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 11:08, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Author presents the results of the research among future teachers for lower classes of elementary schools on environmental issues, specifically on the issues of environmentally friendly life style in the context of health support. Monitoring the thinking, opinions, attitudes, and values can influence the curriculum content of a preparatory and further education of teachers.
Anglicky
Author presents the results of the research among future teachers for lower classes of elementary schools on environmental issues, specifically on the issues of environmentally friendly life style in the context of health support. Monitoring the thinking, opinions, attitudes, and values can influence the curriculum content of a preparatory and further education of teachers.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|