2007
Self-management of teacher
ŘEHULKA, EvženZákladní údaje
Originální název
Self-management of teacher
Název česky
Selfmanagement učitele
Autoři
ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, School and Health 21, od s. 353-360, 8 s. 2007
Nakladatel
Paido, Vydavatelství MU
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00019464
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100036
Klíčová slova česky
selfmanagement; učitelky; sebevýchova; sebevzdělávání
Klíčová slova anglicky
self-management; female teachers; self-education; self-upbringing
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 10:53, Mgr. Dušan Kalášek
V originále
This paper deals with application of self-management issues to teaching, though its theory is being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are table to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences between defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.
Česky
Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonomickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezi stanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaV |
| ||
MSM0021622421, záměr |
|