D 2007

Self-management of teacher

ŘEHULKA, Evžen

Základní údaje

Originální název

Self-management of teacher

Název česky

Selfmanagement učitele

Autoři

ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, School and Health 21, od s. 353-360, 8 s. 2007

Nakladatel

Paido, Vydavatelství MU

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00019464

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100036

Klíčová slova česky

selfmanagement; učitelky; sebevýchova; sebevzdělávání

Klíčová slova anglicky

self-management; female teachers; self-education; self-upbringing

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 10:53, Mgr. Dušan Kalášek

Anotace

V originále

This paper deals with application of self-management issues to teaching, though its theory is being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are table to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences between defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.

Česky

Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonomickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezi stanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti.

Návaznosti

IAA7025403, projekt VaV
Název: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století