JANÍKOVÁ, Věra. Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht). (Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).). In Germanistik an tschechischen Universitätetn. 1st ed. Hradec Králové/Ostrava: Ostravská univerzita, 2007, p. 247-257. ISBN 978-80-7368-327-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht).
Name in Czech Organizační formy výuky a autonomie v cizojazyčné výuce (výzkumná zpráva).
Name (in English) Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Hradec Králové/Ostrava, Germanistik an tschechischen Universitätetn. p. 247-257, 11 pp. 2007.
Publisher Ostravská univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00020436
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-327-6
Keywords in English classroom; arrangement; autonomous learning; foreign language
Tags arrangement, autonomous learning, classroom, foreign language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 3/9/2007 07:44.
Abstract
Der Beitrag präsentiert die Teilergebnisse einer Pilotforschung, die mittels der Methode der strukturierten Beobachtung die Variabilität der Unterrichtsformen an tschechischen Schulen verfolgt hat.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření provedeného metodou strukturovaného pozorování, jež se zaměřuje na využívání organizačních forem cizojazyčné výuky podporujících autonomii žáka na českých školách.
Abstract (in English)
The paper presents preliminary results of a pilot research which has employed the method of structured observation to examine the variability in the usage of various forms of class arrangement in FLT at Czech schools. These forms are conceived here as indices of quality of the education process with relation to learner autonomy support.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 12/5/2024 05:42