Welche Erwartungen haben die Eltern an die Klassenlehrer ihrer Kinder
STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Welche Erwartungen haben die Eltern an die Klassenlehrer ihrer Kinder (What expectations can parents have in a relationship to their children's form teachers). In Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen - Standards - Module. 1. vyd. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2007, p. 281-288. ISBN 978-3-8340-0285-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Welche Erwartungen haben die Eltern an die Klassenlehrer ihrer Kinder |
Name in Czech | Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí |
Name (in English) | What expectations can parents have in a relationship to their children's form teachers |
Authors | STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic). |
Edition | 1. vyd. Baltmannsweiler, Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen - Standards - Module, p. 281-288, 8 pp. 2007. |
Publisher | Schneider Verlag Hohengehren |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/07:00022522 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-3-8340-0285-3 |
Keywords in English | form teacher; parents expectations; research anaylse |
Tags | form teacher, parents expectations, research anaylse |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 29/5/2009 08:27. |
Abstract |
---|
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a jaké závěry z toho vyplývají pro studium učitelství. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám. |
Abstract (in Czech) |
---|
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, která témata s třídními učiteli nejčastěji řeší, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a co by se mělo změnit v přístupu třídních učitelů k rodičům žáků. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám. |
Abstract (in English) |
---|
Form teacher is a coordinating and integrative factor with a number of relevant educational tasks in his or her relationship to pupils in the class and to their parents. How parents asses the partnership with form teacher, in which topics they often try to find solution with form teacher, which forms of partnership parents prefer and what could change in their cooperation. This paper sums up the end of the research analyse concerning these mentioned questions. |
Links | |
---|---|
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
PrintDisplayed: 30/5/2024 04:59