STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Welche Erwartungen haben die Eltern an die Klassenlehrer ihrer Kinder (What expectations can parents have in a relationship to their children's form teachers). In Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen - Standards - Module. 1. vyd. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2007, p. 281-288. ISBN 978-3-8340-0285-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Welche Erwartungen haben die Eltern an die Klassenlehrer ihrer Kinder
Name in Czech Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí
Name (in English) What expectations can parents have in a relationship to their children's form teachers
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Baltmannsweiler, Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen - Standards - Module, p. 281-288, 8 pp. 2007.
Publisher Schneider Verlag Hohengehren
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022522
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8340-0285-3
Keywords in English form teacher; parents expectations; research anaylse
Tags form teacher, parents expectations, research anaylse
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 29/5/2009 08:27.
Abstract
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a jaké závěry z toho vyplývají pro studium učitelství. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám.
Abstract (in Czech)
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, která témata s třídními učiteli nejčastěji řeší, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a co by se mělo změnit v přístupu třídních učitelů k rodičům žáků. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám.
Abstract (in English)
Form teacher is a coordinating and integrative factor with a number of relevant educational tasks in his or her relationship to pupils in the class and to their parents. How parents asses the partnership with form teacher, in which topics they often try to find solution with form teacher, which forms of partnership parents prefer and what could change in their cooperation. This paper sums up the end of the research analyse concerning these mentioned questions.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 30/5/2024 04:59