HAUSER, Přemysl. Pojetí učiva o tvoření slov. In BALOWSKI, M. - MOLDANOVÁ, D. (eds.) Co všechno slovo znamená. 1. vyd. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně, 2007, s. 99-101. ISBN 978-80-7044-901-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pojetí učiva o tvoření slov
Název česky Pojetí učiva o tvoření slov
Název anglicky Conception of word formation in Czech language teaching
Autoři HAUSER, Přemysl (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Ústí nad Labem, BALOWSKI, M. - MOLDANOVÁ, D. (eds.) Co všechno slovo znamená, od s. 99-101, 3 s. 2007.
Nakladatel Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00050807
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7044-901-1
Klíčová slova anglicky word formation - word building - derivation - composition - Czech language teaching - language means for word formation and of word building
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Změněno: 9. 3. 2012 09:59.
Anotace
Učivo o tvoření slov je důležitou částí jazykové výchovy. Jeho cíl i obsah a pojetí vymezují didaktiky českého jazyka, dříve je určovaly učební osnovy, dnes je v zásadních rysech udávají vzdělávací programy. Z údajů stanovených u cíle učiva vyplývají dva druhy: mluvnický, tj. poznat slovotvorné způsoby a prostředky a jejich podíl na utváření české slovní zásoby, a praktický, získat schopnost ústrojně tvořit potřebná slova a přesně chápat význam utvořených slov, zejména těch, s nimiž se uživatel setkává nově. K stanovení cílů se pak váže pojetí učiva a jeho podání.
Anotace anglicky
Subject matter of word formation in Czech language is an important part of language teaching. Its purpose and conception is done in curriculum, in the frame educational programs. There are two types of purposes: grammatical purpose: the children should be able to recognize methods of word formation and language means of word formation and components of word building; practical purpose: children should be abel to form new words and interpret meaning of new words.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 11:01