2007
Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁZákladní údaje
Originální název
Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice
Název česky
Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice
Název anglicky
Curriculum for Qualitative Research in Education
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
První. Brno, 176 s. Skripta, 2007
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00032333
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-4359-6
Klíčová slova anglicky
qualitative research; education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 22:49, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
V originále
Publikace je určena především bakalářským, magisterským a doktorským studentům na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty MU jako studijní opora. Kapitoly tvořící text knihy jsou zaměřeny na kvalitativní přístup ke zkoumání reality v pedagogických vědách. Kvalitativní přístup definujeme jako proces zkoumání jevů a problémů v autentickém prostředí s cílem získat komplexní obraz těchto jevů založený na hlubokých datech a specifickém vztahu mezi badatelem a účastníkem výzkumu. Záměrem výzkumníka provádějícího kvalitativní výzkum je za pomocí celé řady postupů a metod rozkrýt a reprezentovat to, jak lidé chápou, prožívají a vytvářejí sociální realitu.
První polovina publikace se věnuje metodologii kvalitativního přístupu, zatímco druhá je složena z realizovaných kvalitativních výzkumů v pedagogických vědách.
Publikace vychází díky podpoře Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky jako součást projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů (registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.1./0153).
První polovina publikace se věnuje metodologii kvalitativního přístupu, zatímco druhá je složena z realizovaných kvalitativních výzkumů v pedagogických vědách.
Publikace vychází díky podpoře Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky jako součást projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů (registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.1./0153).
Anglicky
Book of articles on qualitative methodology in educational sciences.