D 2007

Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí

PACHOLÍK, Viktor a Dagmar TRÁVNÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí

Název anglicky

Influence of Psychomotor Games on Communication Skills Development in Preschool Children

Autoři

PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant) a Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

prvé. Banská Bystrica, Škola-edukácia-priprava učiteľa IV.: Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie, s. 214-219, 2007

Nakladatel

Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00032338

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-8083-359-6

Klíčová slova anglicky

communication; social communication; psychomotorics; psychomotor activity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 14:08, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje problematice rozvoje sociálně komunikačních schopností u dětí předškolního věku prostřednictvím netradičních pohybových aktivit z oblasti psychomotorických činností. Sociální komunikace je zde chápána jako systém čtyř složek, kde každá může vyjadřovat jiný obsah. Ve druhé části textu autoři naznačují možnosti využití psychomotorických her jako prostředku rozvoje komunikačních schopností v některých dimenzích sociální komunikace.

Anglicky

The paper deals with questions of social-communication skills in children of pre-school age via untraditional motor activities from the area of psychomotor games and exercises. Social communication is understood here as a system of four components. Each of these components may express a different content. In the second part of the text we propose possibilities of psychomotor activities as a means of development of communication skills in some dimensions of social communication.