D 2007

Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků

MALÝ, Ivan

Základní údaje

Originální název

Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků

Název česky

Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků

Název anglicky

Future and Chalenges for Public Servants Training

Autoři

Vydání

1. vyd. Karviná, Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě, od s. 53-58, 6 s. 2007

Nakladatel

statutární město Karviná

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-239-9777-4

Klíčová slova anglicky

Universities; Public Administration; Human Resource Development; Training
Změněno: 24. 6. 2008 15:24, Ing. Naďa Voráčová

Anotace

V originále

Vysoké školy se podílejí na procesu rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě mnoha aktivitami a formami. V největší míře je to vzděláváním v rámci svých akreditovaných studijních programů. Kvalita budoucích pracovníků veřejné správy je do značné míry závislá na tom, jak úspěšně se podaří vysokým školám anticipovat budoucí vývoj požadavků na absolventy a promítnout tyto poznatky do profilu absolventů a obsahů studijních programů. S tím souvisí i požadavek na rozvoj oboru ve smyslu vědeckovýzkumné činnosti a fungující kontakty mezi akademickou půdou a praxí. Přes jisté rezervy prokázaly vysoké školy jako celek dobrou úroveň podnikavosti i flexibility v tom, jak se zapojily do vznikajícího systému vzdělávání pracovníků ve veřejné správě koncipovaném zákonem č.312/2002 Sb. Lze předpokládat, že si tuto významnou roli ponechají i do budoucna.

Anglicky

Universities participate by many activities and ways in a process of Human Resources Development within the Public Administration. Providing their undergraduate and graduate education programmes is the most relevant way here. A quality of future public administration's employees depends considerably on universities' ability to anticipate the future requests for graduates, and on their competency to reflect that knowledge into their curricula. It can be hardly achieved without a successful progress in scientific activities as well as efficient relationships with stakeholders. Regardless certain constrains, universities showed fairly good level of entrepreneurship and flexibility taking their part in newly rising system of professional training under the Act. no. 2312/2002 Sb. One can assume they will keep this important role even in the future.