2007
Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků
MALÝ, IvanZákladní údaje
Originální název
Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků
Název česky
Perspektivy a výzvy pro vzdělávání úředníků
Název anglicky
Future and Chalenges for Public Servants Training
Autoři
Vydání
1. vyd. Karviná, Rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě, od s. 53-58, 6 s. 2007
Nakladatel
statutární město Karviná
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-239-9777-4
Klíčová slova anglicky
Universities; Public Administration; Human Resource Development; Training
Změněno: 24. 6. 2008 15:24, Ing. Naďa Voráčová
V originále
Vysoké školy se podílejí na procesu rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě mnoha aktivitami a formami. V největší míře je to vzděláváním v rámci svých akreditovaných studijních programů. Kvalita budoucích pracovníků veřejné správy je do značné míry závislá na tom, jak úspěšně se podaří vysokým školám anticipovat budoucí vývoj požadavků na absolventy a promítnout tyto poznatky do profilu absolventů a obsahů studijních programů. S tím souvisí i požadavek na rozvoj oboru ve smyslu vědeckovýzkumné činnosti a fungující kontakty mezi akademickou půdou a praxí. Přes jisté rezervy prokázaly vysoké školy jako celek dobrou úroveň podnikavosti i flexibility v tom, jak se zapojily do vznikajícího systému vzdělávání pracovníků ve veřejné správě koncipovaném zákonem č.312/2002 Sb. Lze předpokládat, že si tuto významnou roli ponechají i do budoucna.
Anglicky
Universities participate by many activities and ways in a process of Human Resources Development within the Public Administration. Providing their undergraduate and graduate education programmes is the most relevant way here. A quality of future public administration's employees depends considerably on universities' ability to anticipate the future requests for graduates, and on their competency to reflect that knowledge into their curricula. It can be hardly achieved without a successful progress in scientific activities as well as efficient relationships with stakeholders. Regardless certain constrains, universities showed fairly good level of entrepreneurship and flexibility taking their part in newly rising system of professional training under the Act. no. 2312/2002 Sb. One can assume they will keep this important role even in the future.