MAREŠ, Jan, Jan BERAN and Stanislav JEŽEK. Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy (Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform). 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Name (in English) Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor), Jan BERAN (203 Czech Republic) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic).
Edition 2007.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Audiovisual works
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022566
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English curriculum reform; further education; teacher's attitudes
Tags curriculum reform, further education, teacher's attitudes
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 14/9/2007 12:16.
Abstract
Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky považují učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali ze strany Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas provided by the Faculty of Education of Masaryk University would be preferred.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 22/5/2024 07:43