JANÍKOVÁ, Věra. Problematika výuky němčiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele. Výsledky výzkumu. (Teaching German in Classes with Pupils with Specific Learning Difficulties from Teacher´s point of view. Research results.). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 92-114, 22 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika výuky němčiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele. Výsledky výzkumu.
Name in Czech Problematika výuky němčiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele. Výsledky výzkumu.
Name (in English) Teaching German in Classes with Pupils with Specific Learning Difficulties from Teacher´s point of view. Research results.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. p. 92-114, 22 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022578
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-150-8
Keywords in English specific learning difficulties; teaching of German; foreign language teaching; integration
Tags foreign language teaching, integration, specific learning difficulties, teaching of German
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 17/12/2007 12:06.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem je zjištění vybraných základních údajů týkajících se současného stavu ve výuce němčiny u žáků se specifickými poruchami učení.
Abstract (in English)
Specific conditions must be set to fulfil needs of pupils with specific learning difficulties. Research about teaching German language as a foreign language with pupils with specific learning difficultiesis described here.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 17:01