Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{725134, author = {Knecht, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Hodnocení učebnic}, edition = {1.}, keywords = {Educational research; textbooks research; textbooks assessment}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-148-5}, pages = {121-134}, publisher = {Paido}, title = {Frekvenční pojmová analýza učebnic zeměpisu}, year = {2007} }
TY - CHAP ID - 725134 AU - Knecht, Petr PY - 2007 TI - Frekvenční pojmová analýza učebnic zeměpisu VL - Pedagogický výzkum v teori a praxi 7 PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151485 KW - Educational research KW - textbooks research KW - textbooks assessment N2 - V poslední stati seznamuje P. Knecht s výsledky pojmové analýzy českých učebnic sociálního zeměpisu pro základní školy pocházejících z osmi vydavatelství, založené na frekvenční analýze všech sociogeografických pojmů uvedených ve zkoumaných učebnicích. Analýza zkoumaných učebnic naznačila poměrně značné rozdíly v množství pojmů obsažených v jednotlivých učebnicích. Z výzkumu vyplývá, že autoři zkoumaných učebnic pracují celkem s 366 sociogeografickými pojmy, přičemž pojmů současně uvedených ve všech zkoumaných učebnicích je pouhých 35, tedy přibližně 10 %. Z analýzy učebnic dále vyplynulo, že se učebnice navzájem neliší pouze z pojmového hlediska, ale také v množství textu a obrázků, organizaci učiva, množství faktů, grafické úpravy a didaktického zpracování učiva i technického zpracování učebnice. ER -
KNECHT, Petr. Frekvenční pojmová analýza učebnic zeměpisu. In \textit{Hodnocení učebnic}. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s.~121-134. Pedagogický výzkum v teori a praxi 7. ISBN~978-80-7315-148-5.
|