J 2007

Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence

LAZAROVÁ, Bohumíra

Základní údaje

Originální název

Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence

Název anglicky

In-service teacher training: towards resistance issue

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogické rozhĺady, Banská Bystrica, 2007, 1335-0404

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/07:00029009

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova anglicky

teachers; resistance; teachers personality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2009 11:59, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Anotace

V originále

Resistence je v textu pojímána jako odolnost vůči změnám a dalšímu vzdělávání u učitelů. Není vnímána jako negativní jev, ale jako zdroj poznání. Autorka věnuje pozornost projevům a zdrojům resistence a některým možnostem zvládání.

Anglicky

The resistance is understand as a teachers resistivity to the changes and professional development, in the article. It is not perceived as a negative phenomenon, but as a source of a new recognition. The author pays attention to the resistance manifestations, its grounds an some coping possibilities.

Návaznosti

GA406/03/0700, projekt VaV
Název: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů