C 2007

Autonomní učení a elektronická média v moderních cizojazyčných učebnicích

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Autonomní učení a elektronická média v moderních cizojazyčných učebnicích

Název česky

Autonomní učení a elektronická média v moderních cizojazyčných učebnicích

Název anglicky

Autonomous Learning and Electronic Media in Modern FL Textbooks

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Hodnocení učebnic, od s. 55-70, 16 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 7. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022594

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-148-5

Klíčová slova anglicky

textbook; foreign language teaching; electronic media; learners autonomy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2009 08:22, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zamýšlí nad rolí učebnice v moderní výuce cizím jazykům a představuje katalog kritérií pro její analýzu zaměřenou na zjišťování aspektů, které v ní rozvíjí samostatné učení žáka. Pozornost je zároveň věnována roli elektronických médií v koncepcích moderních cizojazyčných učebnic jako jednoho z aspektů posilujích autonomii žáka jsou zde prentovány výsledky srovnávací analýzy několika vybraných učebnic němčiny s ohledem na elektronické podpory.

Anglicky

The text considers the role of the textbook in modern FLT and presents a catalogue of criteria to analyze them with respect to discovering aspects that foster autonomous learning of pupils. Next, attention is paid to the role of electronic media in modern FLT textbooks concepts as one of the aspects that develop the learners autonomy. Finally, the results of a comparative analysis of several textbooks of German are introduced, with respect to electronic learning support.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání