2007
Vybrané problémy vzdělávání trenérů
JŮVA, Vladimír a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Vybrané problémy vzdělávání trenérů
Název česky
Vybrané problémy vzdělávání trenérů
Název anglicky
Selected Problems in Coach Education
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu, od s. 57-58, 2 s. 2007
Nakladatel
Pedagogická fakula JU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/07:00032365
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7040-987-9
Klíčová slova anglicky
Sports Coach; Profession of the Coach; Coach Education; In-service Education of Coaches; Coaches Professional Competences; Social Sciences in Coaches Education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 21. 9. 2007 17:25, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Trenérství představuje profesi rozličných podob, která od svých vykonavatelů vyžaduje nejen široké odborné znalosti, ale také osobnostní předpoklady a sociální dovednosti. Profesní role trenéra se vyvíjí v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, stále vyšší nároky jsou kladeny na trenérovy vůdcovské, strategické a taktické schopnosti, ale současně i na jeho pedagogickou odpovědnost. V důsledku přirozených proměn trenérské profese přitahuje stále více pozornosti otázka vzdělávání trenérů. Zdůrazňuje se zejména tzv. klinický přístup a celoživotní učení. Autoři příspěvku berou tato východiska v úvahu a naznačují některé hlavní problémy a výzvy současného vzdělávání trenérů. Teoretické pojednání je doplněno o dílčí výsledky předvýzkumu zaměřeného na vzdělávání trenérů.
Anglicky
Coaching represent a profession of various forms requiring from its practitioners not only extensive expert knowledge, but also personal dispositions and social skills. The professional roles of coach depending on the changing form of the sports world. As a consequence of natural transformation of the coaching profession the issue of coach education attracts more attention. The main emphasis is laid on the necessity of the so called clinical approach and life-long learning. The contributors take these starting points into consideration and mention several main problems and challenges in education of coaches. The theoretical part is complemented by particular results of preliminary research focused on the problems of education of coaches.