D 2007

Vybrané problémy vzdělávání trenérů

JŮVA, Vladimír a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Vybrané problémy vzdělávání trenérů

Název česky

Vybrané problémy vzdělávání trenérů

Název anglicky

Selected Problems in Coach Education

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu, od s. 57-58, 2 s. 2007

Nakladatel

Pedagogická fakula JU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/07:00032365

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7040-987-9

Klíčová slova anglicky

Sports Coach; Profession of the Coach; Coach Education; In-service Education of Coaches; Coaches Professional Competences; Social Sciences in Coaches Education

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 21. 9. 2007 17:25, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

Trenérství představuje profesi rozličných podob, která od svých vykonavatelů vyžaduje nejen široké odborné znalosti, ale také osobnostní předpoklady a sociální dovednosti. Profesní role trenéra se vyvíjí v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, stále vyšší nároky jsou kladeny na trenérovy vůdcovské, strategické a taktické schopnosti, ale současně i na jeho pedagogickou odpovědnost. V důsledku přirozených proměn trenérské profese přitahuje stále více pozornosti otázka vzdělávání trenérů. Zdůrazňuje se zejména tzv. klinický přístup a celoživotní učení. Autoři příspěvku berou tato východiska v úvahu a naznačují některé hlavní problémy a výzvy současného vzdělávání trenérů. Teoretické pojednání je doplněno o dílčí výsledky předvýzkumu zaměřeného na vzdělávání trenérů.

Anglicky

Coaching represent a profession of various forms requiring from its practitioners not only extensive expert knowledge, but also personal dispositions and social skills. The professional roles of coach depending on the changing form of the sports world. As a consequence of natural transformation of the coaching profession the issue of coach education attracts more attention. The main emphasis is laid on the necessity of the so called clinical approach and life-long learning. The contributors take these starting points into consideration and mention several main problems and challenges in education of coaches. The theoretical part is complemented by particular results of preliminary research focused on the problems of education of coaches.